Energia alternatywna możliwości czy ograniczenia

Zobaczcie Także:

Strona Główna >> Kontakt z Redakcją >> Wszystkie Posty

Gim1.polkowice.pl

Energia, edukacja, wiedza

2016 – 2017 8 maja 2017

28 kwietnia 2017 r. nastąpiło podsumowanie projektu „Energia alternatywna- możliwości czy ograniczenia”, który realizowały klasy drugie na  przedmiotach przyrodniczych. Uczniowie podzieleni na zespoły wspólnie opracowywali jedną z wylosowanych rodzajów energii a następnie omawiali przydzielone zadania w oparciu o samodzielnie wykonane plakaty, prezentacje multimedialne, modele przestrzenne i makiety.
Efekty pracy drugoklasistów można było obejrzeć na parterze szkoły, na przygotowanej wystawie poprojektowej. Nagrodzono trzynastu uczniów: Hannę Pajdowską, Zuzannę Gawin i Natalię Jaworską z klasy II a, Klaudiusza Rybickiego, Oliwię Wawrzyniak, Zuzannę Drobina, Natalię Biadała i Angelikę Turską z II b, Julię Minta i Maję Kurowską z klasy II c, Janusza Jasiaka z klasy II d, Emilię Kowalczuk z II e i Magdalenę Węgrzyn z II f.

Gratulujemy!

KOLEJNY SUKCES GEOGRAFÓW

28 kwietnia 2017

TYTUŁY LAUREATA i FINALISTY III OLIMPIADY GEOGRAFICZNEJ!!!

27 kwietnia 2017 r. we Wrocławiu odbyły się zawody finałowe III Olimpiady Geograficznej dla uczniów dolnośląskich gimnazjów. Z naszej szkoły do tego etapu awans uzyskało czworo uczniów. Po etapie finałowym okazało się, że Bartek Pytlak (IIIB) wywalczył tytuł LAUREATA, uzyskując jednocześnie drugie miejsce w kategorii najwyższej liczby zdobytych punktów we wszystkich etapach konkursu. Magda Lasak, Ala Więcław (IIIB) i Piotr Romański (IIA) uzyskali tytuł FINALISTY III Olimpiady Geograficznej. Z sukcesów podopiecznych cieszy się nauczycielka geografii – pani Jolanta Wrzos.
           paulina sykut Gratulujemy wspaniałym geografom i życzymy rozwijania swoich pasji i sukcesów w przyszłości.

                                                                                                                             JW, Paulina Sykut

Wolontariusz bohater naszych czasów

2016 – 2017 28 kwietnia 2017

Klasa II E podsumowała projekt wychowawczy pt. „Czy wolontariusz jest bohaterem naszych czasów?”. Zapraszamy do obejrzenie filmu przygotowanego przez klasę oraz przeczytania w najbliższym Bulwersie artykułu na ten temat.

Marsz Żywych

2016 – 2017 28 kwietnia 2017

Klasy 2e i 3a wzięły udział, 24 kwietnia, w Marszu Żywych. Zwiedziliśmy były niemiecki, nazistowski obóz zagłady Auschwitz oraz Auschwitz II – Birkenau. Przeszliśmy „Drogą Śmierci”, z Auschwitz do Birkenau, gdzie odbyły się oficjalne obchody. Na uroczystości byli ministrowie edukacji kilkunastu krajów Europy i Izraela. Tysiące Żydów z różnych kontynentów oraz Polacy wyrazili w ten sposób pamięć o pomordowanych oraz dali wyraz swojemu sprzeciwowi wobec ksenofobii i rasizmowi.

Męskie plecaki skórzane – symbolem polskiej przedsiębiorczości

2016 – 2017 28 kwietnia 2017

skórzany plecakProjekt realizowany przez polską firmę Belveder. Projekt ma na celu propagowanie polskiej wytwórczości, branży projektowania oraz szycia galanterii skórzanej. Przykładem takich realizacji są skórzane plecaki męskie, szyte przez Belveder, w Polsce.

Obok prezentujemy przykład, jednego z plecaków. Zdjęcie wykonane przez Naszą koleżankę Ewę. Inne realizacje skórzanych plecaków męskich i damskich obiegły naszą Szkołę, robiąc zamieszanie i furorę wśród uczniów. Chętnie zamówilibyśmy podobne fasony ale dedykowane do szkoły.

Pomysł na ciekawy wyjazd wakacyjny i wycieczkę szkolną

2016 – 2017 27 kwietnia 2017

Wyjazd wakacyjny:

Uniwersytet Techniczny w Dreźnie, laboratorium dla uczniów DLR_School_Lab TU Dresden  i Uniwersytet Techniczny w Libercu zapraszają od 24 do 29 lipca   do udziału w polsko-czesko-niemieckim projekcie Sommerlabor 2017.  Projekt adresowany jest do młodzieży z Polski, Czech i Niemiec w wieku 14-18 lat. Uczestnicy Laboratorium będą mogli poznać praktyczną stronę eksperymentów naukowych związanych z lekkimi włóknami, robotyką i alternatywnymi źródłami energii w przemyśle motoryzacyjnym. Dzięki wycieczkom do firm i eksperymentom pod okiem specjalistów, zapoznają się z zadaniami czekającymi w przyszłości na młodych naukowców. Pomocą będą im służyć studenci i tłumacze z Uniwersytetu Technicznego w Dreźnie. Dodatkowo przewidziane są różne imprezy i atrakcje. Termin zgłoszeń: do końca czerwca. Więcej informacji na: Sommerlabor oraz na stronie z plecakami do gimnazjum w Polkowicach

Wycieczka szkolna:

Planując  wycieczkę szkolną do Drezna można w jej ramach umówić się na wizytę w Laboratorium.  Więcej informacji dla zainteresowanych nauczycieli znajduje się na Sommerlabor, pod ikonką z polską flagą.

Wycieczka po Omanie

2018-2019 20 maja 2019

15 maja odwiedziła nasza szkołę misjonarka – Pani Elżbieta Podlecka, która zabrała młodzież na wirtualna wycieczkę na Daleki Wschód przedstawiając państwo Oman. Uczniowie dowiedzieli się, gdzie leży Oman, jaką charakteryzuje się architekturą, fauną i florą, religią oraz usłyszeli o pracy misjonarzy w tym muzułmańskim kraju. W prelekcji wzięło udział 12 klas, w tym klasy VI, VIII i III gimnazjum. Było to ostatnie tegoroczne spotkania z ciekawą osobą w ramach projektu z edukacji humanitarnej „Dotykamy ręką świat”.

Wyniki powiatowych konkursów informatycznych

2018-2019 20 maja 2019

W dniu 7 maja Komisja Konkursowa ogłosiła wyniki dwóch konkursów informatycznych organizowanych przez Powiatowy Ośrodek Doradztwa Metodycznego w Polkowicach. W obu wyróżnili się uczniowie z naszej szkoły.
W XV Powiatowym Konkursie Grafiki Komputerowej I miejsce w kategorii klas IV-VI zdobył Jan Wieruszewski z klasy 6a. W grupie uczniów klas VII, VIII i III gimnazjalnych I miejsce otrzymała Zuzanna Turczynowska z klasy 3a gimnazjalnej. Zadaniem uczniów z młodszych klas było przygotowanie ilustracji na temat „Tu będę mieszkał za 100 lat”. Natomiast starsi uczniowie musieli wykonać fotomontaż na ten sam temat.

Mecenasem medialnym Konkursu była marka Google.
partner

W II Powiatowym Konkurs Programowania w SCRATCH I miejsce zdobył Michał Gliszczyński z klasy 3a gimnazjalnej, a III miejsce – Szymon Kłos (z tej samej klasy). Uczniowie mieli do napisania program „Wynalazki”, który zaprezentuje trzy najważniejsze (zdaniem uczestnika konkursu) wynalazki.