Wyjazd młodzieży z Polkowic do Izraela

2018-2019 13 czerwca 2019

Wyjazd do Izraela, który odbył się w dniach od 02.06.2019 r. do 09.06.2019 r., był wspaniałym podsumowaniem projektu „Od Holokaustu do Żywej Nadziei”, który stworzyła pani Dorota Doskocz. Siedmiu uczniów z naszej szkoły wybrało się na Bliski Wschód, by poszerzyć swą wiedzę z zakresu kultury i historii Izraela, a także by nabyć niezwykłych doświadczeń, gdyż jak powszechnie wiadomo, podróże kształcą. Podczas wycieczki zwiedziliśmy niesamowicie wiele. Począwszy od Ściany Płaczu, targu „Szuk”, targu arabskiego, Starego Miasta, Miasta Dawida, tuneli Króla Hiskiasza, Bramy Jaffskiej, Złotej Bramy, Bramy Lwów, Bramy Gnojnej, Góry Oliwnej, Ogrodu Tomb, Kościoła św. Piotra, aż do rzeki Jordan, Masady, Pustyni Negew i Pustyni Judzkiej, Morza Martwego, Instytutu Yad Vashem i Morza Śródziemnego w Tel Avivie. Prawie cały nasz pobyt przebywaliśmy w Jerozolimie. Kroczyliśmy ścieżkami wydeptanymi przez historię, tymi drogami, którymi niegdyś podążały postacie zapisane w tysiącach ksiąg. W czwartek (06.06.2019 r.) odbyliśmy spotkanie z p. Martą Goren (Krystyną Gryniewicz), ocalałą z Holocaustu. Było to spotkanie, które zostanie w naszej pamięci na zawsze. Mogliśmy odbyć rozmowę z osobą, która doświadczyła na własnej skórze tego, co my znamy jedynie z podręczników. Pani Marta jest niesamowitą, wspaniałą i radosną kobietą, która swoją historią uświadomiła nam, jak niezwykle ważne w naszym życiu są takie wartości, jak zrozumienie, empatia, tolerancja i miłość. Wyjazd do Izraela był dla nas nie tylko wspaniałym źródłem wiedzy, ale także cudownie spędzonym czasem, wypełnionym po brzegi śmiechem i licznymi przygodami. Była to podróż, z której wróciliśmy zupełnie inni, bowiem z większym bagażem doświadczeń, umiejętności i marzeń. Bardzo dziękujemy #GminiePolkowice za wspieranie naszych działań projektowych. Dziękujemy tez producentom akcesoriów szkolnych, takich jak tanie plecaki do szkoły dla dziewczynek w Polkowicach.

Fundatorem toreb podróżnych, które użytkowaliśmy na wycieczce do Izraela była polska firma Belveder z siedzibą w Szczecinie. Ich torby podróżna można zobaczyć tutaj: https://www.belveder.com.pl/sklep/torby-meskie/podrozne-weekendowe/ – serdecznie dziękujemy sponsorowi i polecamy!

SZACHIŚCI MISTRZAMI POWIATU

2018-2019 13 grudnia 2018

W dniu  6 grudnia odbył się na terenie naszej szkoły Powiatowy Turniej Szachowy.  Zawody rozegrano w dwóch grupach – Igrzyska Dzieci i Igrzyska Młodzieży. Każda drużyna składała się z 4 osób.

WYNIKI

2. Szkoła Podstawowa nr 1 Polkowice 3 pkt
  3. Szkoła Podstawowa Przemków 3 pkt
  4. Szkoła Podstawowa nr 1 Polkowice 0 pkt

Zwycięzcy grup uzyskali awans do dalszej rundy rozgrywek, która zostanie rozegrana 18 grudnia we Wrocławiu.

Wsparcie medialne zapewnił nam mecenas T-Mobile

Więcej informacji pod adresem: info@gim1.polkowice.pl

Serdecznie zapraszamy na stronę operatora telefonii komórkowej T-Mobile. Sponsor ten w okresie do 10 grudnia 2019 wspierał nasze przedsięwzięcie mające na celu rozsądne korzystanie z telefonii komórkowej.

• podczas podróży do szkoły
  • podczas lekcji
  • zabawy z rówieśnikami

Więcej o tej współpracy znajdziecie na naszym blogu.

Krajobraz przy stoliku

2018-2019 13 grudnia 2018

Zamknięciem szkolnych obchodów rocznicy odzyskania niepodległości  była impreza biblioteczna, która odbyła się w szkolnej czytelni dn. 29 listopada 2018. Swoje spojrzenie na polską rzeczywistość  zaproponował uczniom i dorosłym widzom Teatr Czytany Przy Stoliku w montażu poetycko- muzycznym pt. Krajobraz polski. Występujący uczniowie (klasa VIII i VI) starali się poruszyć, wzruszyć, rozbawić i skłonić widzów do refleksji. Polska poezja jest dobra na wszystko!